Medifast Tekniikka
Moottoritarvikkeet

Kotisivu
Hydrauliikka
Automatiikka
Tarvikkeet
Varaosat
Huolto
Ota yhteys
Mobiilisivu
[Polttoöljymittari] [Polttoöljyn määrän näyttö] [Käynnistys-
akut]
[Akkukotelot] [Moottorin
lämmitin]
[Moottorin
mittarit]
[Pinta-anturi] [Esivoitelu] [Tyhjennys-
pumppu]
[Pyrometri] [Painemittarit 0..400 bar]

DIESELMOOTTORIN TERMOSTAATTIOHJATTU ESILÄMMITIN


Moottorilämmitin

Moottorin ulkopuolelle asennettava jäähdytysnesteen kammiolämmitin. Sitä voidaan ohjata jäähdytyspiiriin asennettavalla termostaatilla.

Varavoimakoneiden on kyettävä antamaan vähintään 60...80% nimellistehosta 3...10 sekunnin kuluttua käynnistyksestä. Vaatimus on kova suurikokoiselle dieselmoottorille, jonka sylinterilohkon tulisi ensin lämmetä lähelle normaalia käyntilämpötilaa ennen kuin sitä kuormitetaan. Vaarana on sylinterilohkon murtuminen tai sylinterikannen vääntyminen liian epätasaisesti leviävän lämpötilagradientin vaikutuksesta.

Lohkolämmitin on tarkoitettu kylmän moottorin lämmittämiseen ennen käynnistämistä, eikä sellaisenaan sovellu jatkuvaan lämmittämiseen. Lohkolämmittimen elinikä jatkuvassa käytössä on lyhyt.

Lämmitysteho

Jos lämpömäärää ei ohjata, moottorin lämpötila pysyy noin 65...75 celsiusasteessa, joka on liian korkea pitkäaikaiseen ylläpitoon. Korkea lämpötila johtaa tiivisteiden - erityisesti o-renkaiden - ennenaikaiseen huononemiseen, liian vilkkaaseen sisäiseen nestekiertoon ja eroosiokulumiseen.

Hyväksi ratkaisuksi on havaittu moottorin ulkopuolelle asennettava erillinen esilämmitin - kammiolämmitin, jota ohjataan termostaatilla. Lämpötila asetetaan noin 45...55 asteeseen. Termostaatin anturi asennetaan moottoriin ylös, lähelle moottorin oman nestekierron termostaattia. Moottorin lohkosta otetaan alemmasta jäähdytysnesteliitännästä letkulla neste sisää lämmittimeen, jossa se lämpenee.

Lämmittimestä kuumentunut neste menee ylemmästä jäähdytysnesteliitännästä moottoriin. Nestekierto syntyy lämpimän nesteen pyrkiessä ylöspäin. Termostaatti katkoo lämmittimen virtaa niin, että tarvittava lämpötila saadaan ylläpidettyä.

Moottorin ulkopuolelle asennettu kammiolämmitin on helpompi huoltaa ja sen toimintaa valvoa, kuin lohkoon asennetun vastuskierukan. Ulkopuolinen moottorilämmitin voidaan asentaa useimpiin teollisuusdieseleihin, koska niissä on yleensä valmiina tulpatut liitännät ulkopuoliselle lämmittimelle. Se voidaan asentaa myös jälkikäteen ja vanha lohkolämmitin voidaan jättää paikalleen.


Toimitamme komponentteja sellaisenaan tai lisävarusteineen asennettavaksi. Hinnat ovat voimassa ilmoitushetkellä ja voivat muuttua siitä ennakolta ilmoittamatta. Toimitusaika 1-2 viikkoa tilauksesta. Suoritamme tarvittaessa asennuksen koneeseen eri tilauksesta. Asennuksen hinta määräytyy huoltohinnastomme mukaisesti.


TILAUS

Tuote Nimitys Ominaisuus Hinta EUR Määrä kpl
Moottorilämmitin Moottorin ulkopuolelle asennettava lämmitin Dieselmoottoreihin 246,10
Termostaatti Termostaatti + anturi Erillinen termostaattiohjain 227,40
Hinnat ovat arvonlisäverottomia nettohintoja (0% ALV) vapaasti varastossamme Helsingissä ilman kuljetuspakkausta.

Tilaajan tiedot:
Yritys tai yhteisö ja osasto

Tilaajan nimi

Osoite

Puhelin ja/tai faksinumero

Sähköpostisoite tilausvahvistusta varten

Tilausviite (vapaamuotoinen)

Tilauksen vahvistaminen ja tavaran toimittaminen
Toimitus postitse
Toimitus linja-autolla

Haluan tilausvahvistuksen sähköpostilla
Haluan tilausvahvistuksen faxilla


Medifast-Tekniikka Oy
PL 168, 03101 Nummela Finland
Puh/Tel: (09) 454 4866
GSM: 050-5173805
Email: medifast@kolumbus.fi
Päivitetty 18.12.2016
Site design by Markku Lehmusto

Kysy tuotteesta
Kysymys
Nimi
S-posti
En halua, että tietojani käytetään suoramarkkinointiin.
| Yksityisyyden suoja | Toimitusehdot |